Kommissarie Späck

Det första jag vill få ut är att jag är oerhört glad över att det äntligen har kommit ut en svensk parodi, och att det är Fredde Granberg som har gjort den gör det bara bättre, för det finns inte många som jag tycker om mer än honom.
Däremot måste jag säga att jag är lite missnöjd, hade förväntat mig att jag skulle sitta och skratta sönder under hela filmen, men det kan jag faktiska inte säga att jag gjorde. Jag satt och förväntade mig att jag skulle få se en svensk "nakna pistolen" ungefär, och ja filmen va jäkligt rolig och jag garvade en hel del, ingen fråga om att filmen är lyckad, men jag känner att Granberg kunde ha gjort det bättre. Han är faktisk enligt mig ett komiskt geni.

Något som gjorde mig riktigt glad var när dom var på båten och sköt på varandra och Granberg kommer upp utklädd till in indian och skjuter med pilbåge, och sen va det inget mer med det. Det är faktiskt en typisk "nakna pistolen" grej och det fick mig att skratta kan jag meddela.

Det roligaste i filmen är när Späck säger "köp din egen tårta", eller när Grünvald säger "kvinnor ska diska inte tänka". Det sista citatet är inte bara roligt det är också ett faktum.


Fredde Granberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0