RocknRolla

En av dom skönaste filmerna någonsin!
Allt är klockrent, finns inget dåligt med filmen, man sitter bara och njuter. Det som är ganska viktigt är att du förstår engelska bra, för om du är en liten sopa som vill ha svensk text kan du lika gärna sluta läsa på en gång för de håller inte om du tänker sitta och tro att översättningarna stämmer. Dom i filmen pratar oerhört unikt och man sitter och tar in allt och vill lära sig alla repliker utnatill, faktum är att dom pratar t.o.m bättre än vad dom gör i Stockholm Boogie, och tro mig det är ganska svårt för mig att erkänna det, men det är sant. Kolla på filmen, skratta, koncentrera dig, och ta in allt. Jag kan absolut tänka mig att det inte är så många som gillar den och uppskattar den lika mycket som mig men testa för fasiken, du har inget att förlora.
Om ni får för er att titta på den så var riktigt riktigt fokuserade när ryssen i bilen är med, för han är det sjukaste jag har sett på film, han är så kylig, han tar verkligen bara allt. Han är helt sinnes och det kan nog vara det roligaste i filmen.
Den är så härligt filmad och som sagt språket är fantastiskt.
Om ni har sett Snatch eller Lock Stock and Two Smoking Barrels, eller kanske båda och gillar dom kommer ni älska RocknRolla för det är samma stuk på filmerna och samma skapare (Guy Ritchie). Jag känner att jag är skyldig den mannen en hel del för allt han har gjort.




ryssen i bakgrunden



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0